فرق تونر و میسلار واتر چیست و چرا شما به هر دو نیاز دارید؟

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست

فرق تونر و میسلار واتر چیست و چرا شما به هر دو نیاز دارید؟

اگر به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دهید، باید همیشه به روز باشید تا هر محصول جدیدی را به کشوی لوازم بهداشتی خود اضافه کنید. اما آیا می‌دانید هر محصولی دقیقاً چه کار می‌کند و چه زمانی باید از آنها استفاده کنید؟ مهم نیست که این لوازم بهداشتی اصلی چقدر رایج هستند، ویژگی‌ها و اهداف آنها گاهی گیج کننده است. صحبت درباره محصولات گیج کننده مراقبت از پوست شد، تونر و میسلار واتر دو محصولی هستند که اغلب حتی برای علاقمندان نیز گیج کننده‌اند. بنابراین اگر شما هم در مورد تفاوت واقعی بین تونر و میسلار واتر و زمان استفاده از هر کدام فکر کرده‌اید، اجازه دهید امروز این موضوع را به طور واضح برای شما توضیح دهیم. با آرش بیوتی همراه باشید تا با فرق تونر و میسلار واتر بیشتر آشنا شوید.

تونر و میسلار واتر

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر Micellar water در اصل ترکیبی از روغن و آب است که به پاک کردن آرایش و ناخالصی‌های صورت کمک می‌کند. قطرات ریز روغن به نام میسل در آب معلق می‌شوند و خاک، چربی و کثیفی را از صورت بیرون می‌کشند و باعث تمیز و هیدراته شدن آن می‌گردند. این یک محصول پاک کننده است که آرایش را پاک نموده، صورت را تمیز کرده و پوست را مرطوب می‌نماید. اما هدف اصلی آن پاک کردن چربی، مواد آرایشی و آلودگی از صورت است. این ماده آخرین بقایای مانده از مواد آرایشی (حتی آرایش چشم ضد آب) را پاک می‌کند و این ویژگی برجسته‌ی میسلار واتر است.

میسلار واتر چیست

تونر چیست؟

تونر Toner پس از پاک کردن آرایش و شستن صورت با ژل شستشو استفاده می‌شود. این محلول حاوی مواد دوستدار پوست مانند گلیسیرین، اسیدها و آنتی اکسیدان‌ها است که در آن فرموله شده‌اند. تونر بر حفظ سطح pH پوست، کوچک شدن منافذ، حذف سلول‌های مرده پوست و تامین رطوبت کار می‌کند. همچنین قسمت‌هایی از صورت را که دستمال مرطوب و پاک کننده‌ها نمی‌توانند تمیز کنند، پاک می‌کند. در نهایت، چربی اضافی را از بین می‌برد و پوست شما را صاف و پر جلوه می‌دهد. اکنون فرق تونر و میسلار واتر را می‌دانید و به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنید.

تونر چیست

کدام را استفاده کنیم؟ میسلار واتر یا تونر؟

قبل از هر چیز از میسلار واتر استفاده کنید. این اولین قدم در روتین مراقبت از پوست شما است. مقداری میسلار واتر بر روی یک پنبه بریزید و آن را روی صورت خود بکشید تا تمیز شود. صورت خود را با شوینده صورت بشویید و سپس از تونر استفاده کنید. تونر به بستن منافذ و حفظ رطوبت از دست رفته در فرآیند پاکسازی کمک می‌کند. همچنین، پوست شما را کاملاً تمیز کرده و آن را درخشان و سالم می‌سازد. در آخر کاربرد مرطوب کننده را فراموش نکنید. تونر و میسلار واتر هریک کارآیی منحصر به فرد خود را دارند.

سوالات متداول در مورد تونر و میسلار واتر

آیا می‌توان از میسلار واتر به جای تونر استفاده کرد؟ اگر گزینه دیگری ندارید، فقط از میسلار واتر به به جای تونر استفاده کنید. تونرها برای رفع نگرانی‌های مختلف پوست فرموله شده‌اند و هدف میسلار واترها متفاوت است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تونر را نادیده نگیرید. فقط در موارد ضروری این کار را انجام دهید، در غیر اینصورت توصیه نمی‌کنیم از میسلار واتر به عنوان تونر استفاده کنید.

آیا متخصصان پوست میسلار واتر را توصیه می‌کنند؟ از آنجا که میسلار واتر برای پوست ملایم و برای انواع پوست مناسب است، متخصصان پوست در استفاده از آن مشکلی نمی‌بینند.

آیا میسلار واتر برای آکنه مناسب است؟ بله، استفاده از میسلار واتر برای آکنه مفید است. اگر پوست مستعد آکنه دارید، می‌توانید از میسلار واتر که برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه تهیه شده است استفاده کنید. از آنجا که محلولی ملایم است می‌‌تواند بدون تحریک پوست، کثیفی و چربی صورت را به راحتی تمیز کند.

اگر از لوازم آرایشی استفاده نمی‌کنم، باز هم باید از آب میسل استفاده کنم؟ قطعا بله! در حالی که میسلار واتر بیشتر برای پاک کردن آرایش استفاده می‌شود، فراموش نکنید که این یک محصول پاک کننده است. استفاده از میسلار واتر می‌تواند تمام چربی و ناخالصی‌هایی را که در طول روز روی پوست شما می‌نشیند، از بین ببرد.

آیا برای پاک کردن کرم ضد آفتاب هم می‌توان از میسلار واتر استفاده نمود؟ بله ، قطعاً می‌توان از میسلار واتر برای پاک کردن کرم ضد آفتاب استفاده کرد. بهترین قسمت این است که نیازی به برخورد با مواد صابونی در طول فرآیند ندارید. پس از استفاده از میسلار واتر برای از بین بردن کرم ضد آفتاب، نیازی به شستشو صورت نیز نیست. انواع تونرهای باکیفیت و معتبر مانند تونر گارنیه Garnier و لورآل Loreal در فروشگاه آرش بیوتی موجود و به فروش می‌رسد.

تونر-و-میسلار-واتر-آرش-بیوتی