کانسیلر دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر چیست

کانسیلر دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر دور چشم چیست؟

کانسیلر دور چشم مانند یک پاک کن جادویی در قاب لوازم آرایش چشم شما است که کمک می‌کند ظاهری شاداب داشته باشید؛ حتی اگر تا ساعت 3 صبح بیدار بمانید و قسمت‌های قدیمی سریال شهرزاد را در فیلیمو تماشا کنید. کانسیلر دور چشم می‌تواند لکه‌ها را پنهان کند، رنگ پوست شما را یکدست کند و حلقه‌های تیره زیر چشم را بپوشاند. برای خرید کانسیلر دور چشم مناسب، ابتدا مشخص کنید که چه میزان پوشش را از آن می‌خواهید. اگر کانسیلر دور چشم را به روتین آرایش خود اضافه می‌کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به نوع و بافت کانسیلری که انتخاب می‌کنید، تا پیدا کردن فرمول مناسب برای نوع پوست خود و روشی که آن را روی پوست خود می‌زنید توجه نمایید. آیا می‌خواهید کانسیلر دور چشمی که خریداری می‌نمایید پوشش خوبی داشته باشد؟ ما یک راهنما در مورد نحوه استفاده از کانسیلر، مانند یک آرایشگر حرفه‌ای را به شما هدیه می‌دهیم. برای روشن کردن پوست، به حداقل رساندن ظاهر لکه‌های تیره و داشتن احساس بی‌عیب و نقص و اعتماد به نفس 24 ساعته به شما می‌گوییم که چطور از کانسیلر دور چشم استفاده کنید. با فروشگاه اینترنتی آرش بیوتی همراه باشید تا با خواندن این مقاله کاربرد بهتر کانسیلر را دریابید.

کانسیلر دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

ابتدا به نحوه انتخاب و خرید کانسیلر دور چشم بپردازیم

انواع مختلفی از کانسیلرها در بازار وجود دارد. کانسیلر زیر چشم، فرمول‌های اصلاح رنگ، گزینه‌های پوشش نور تا پوشش کامل و موارد دیگر از انواع کانسیلر دور چشم هستند. با اینکه انتخاب و خرید کانسیلر دور چشم برای نوع خاص پوست و نگرانی‌های شما کلیدی است، اما برای داشتن پوستی بی‌عیب و نقص همیشه لازم نیست کانسیلر متفاوتی را برای هر قسمت از صورت خود اعمال کنید. مثل همیشه، امتحان کنید و سعی کنید تا زمانی که آنچه برای شما مفید است را بیابید. اگر به دنبال خرید بهترین کانسیلر دور چشم هستید، ما به شما کانسیلر میبلین سری Eraser را پیشنهاد می‌کنیم. کانسیلر میبلین جهت رفع تیرگی و عیوب نقاط مختلف صورت پوششی بی‌نظیر دارد.

طرز استفاده از کانسیلر دور چشم

قدم اول

قبل از شروع به استفاده از کانسیلر دور چشم، بسیار مهم است که با یک صورت تمیز و شاداب شروع کنید. تمیز کردن با ژل شستشوی صورت که حاوی لایه بردار است بهترین گزینه برای شما است. ابتدا با لایه برداری، سلول‌های مرده پوست که منافذ پوست را مسدود می‌کند از بین ببرید. شستشو صورت و لایه برداری از سر خوردن آرایش روی پوست شما جلوگیری می‌نماید. همچنین رنگ پوست را یکنواخت نموده، که تمام عیب و نقص‌ها را می‌پوشاند. بعد از لایه برداری، مرطوب کننده بزنید تا پوستتان مرطوب و صاف بماند. بله، حتی کسانی که پوست چرب دارند، باید قبل از آرایش از مرطوب کننده استفاده کنند. اگر مرطوب کننده شما حاوی SPF برای محافظت در برابر آسیب خورشید باشد بهتر است.

قدم دوم

آرایش خود را طبق روال انجام دهید. برای اینکه مطمئن شوید آرایش شما در تمام طول روز باقی می‌ماند، پوست خود را با پرایمر صورت آماده کنید که آرایش شما را ثابت نگهدارد. یک پرایمر خوب، بدون توجه به آب و هوا، کرم پودر و کانسیلر دور چشم شما را سر جای خود نگه می‌دارد. زیرا هیچ چیز بدتر از این نیست که زمانی را برای پوشاندن جوش‌های مزاحم یا گودی زیر چشم صرف کنید و بعد از خروج از خانه و چند ساعت، آرایش شما محو گردد. بعد از پرایمر، کرم پودر، مرطوب کننده رنگی یا کرم CC/BB را بمالید. در حالی که می‌توانید کانسیلر خود را قبل از کرم پودر استفاده کنید، بسیاری از آرایشگران توصیه می‌کنند پس از آن از کانسیلر استفاده کنید تا چین و چروک ایجاد نشود.

قدم سوم

به حالت مثلث معکوس زیر چشم کانسیلر بزنید. اگر از یک کانسیلر تخصصی زیر چشم استفاده می‌کنید، این مرحله برای شما ساده‌تر است. به جای اینکه کانسیلر دور چشم را مستقیماً زیر چشمان خود بزنید، دو مثلث وارونه زیر چشم خود بکشید که تمام صورت شما را درخشان می‌کند. چرا؟ هنگامی که به حالت عادی کانسیلر دور چشم را به خط مژه خود نزدیک می‌کنید، در واقع فقط روی ناحیه مورد نظر تأکید می‌کنید. وقتی که کانسیلر خود را انتخاب نمودید، مثلث‌های معکوس را با انگشت حلقه یا برس کانسیلر، با ضربات آهسته به پوست بزنید. کانسیلر را بیش از حد استفاده نکنید و هرگز روی پوست نکشید. انجام این کار باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می‌شود. واقعیت جالب: شما از انگشت حلقه خود برای کاربرد کانسیلر دور چشم استفاده کنید زیرا در واقع ضعیف‌ترین انگشت است، بنابراین لازم نیست نگران اعمال فشار زیاد و آسیب رساندن به پوست ظریف اطراف چشم خود باشید.

قدم چهارم

کانسیلر دور چشم را روی هر لکی در صورت بمالید. برای پوشاندن لکه‌های تیره، از کانسیلرهایی با پوشش بالا استفاده کنید که در طول روز لک یا محو نشود. اگر می‌خواهید قرمزی را که اغلب با جوش‌ها همراه است کاهش دهید، می‌توانید یک کانسیلر سبز رنگ اصلاح‌ کننده را نیز انتخاب کنید، که برای از بین بردن قرمزی استفاده می‌شود. کانسیلر خود را روی تک تک جوش‌ها بمالید، سپس با انگشت حلقه یا برس کانسیلر، مواد را به آرامی پخش کنید تا لکه‌های تیره دیگر قابل رویت نباشد.

قدم پنجم

می‌توانید از کانسیلر دور چشم برای اطراف بینی و نقاط قرمز نیز استفاده کنید. هنگام کاربرد کانسیلر در اطراف بینی و روی هر نقطه قرمزی، مطمئن شوید که کانسیلر را به صورت ضربه‌ای می‌زنید. اگر واقعاً می‌خواهید کانسیلر اطراف بینی‌تان ثابت بماند، آن را با انگشت حلقه‌تان در جای خود زده و با تمرکز بر روی چین‌های اطراف بینی، آن را با هم ترکیب کنید. در مرحله بعد، یک اسفنج مرطوب آرایش را در پودر فیکس آغشته نموده، به روی پوست زده تا پایانی بادوام داشته باشید.

قدم ششم

از پودر فیکس استفاده کنید. پودر فیکس نه تنها آرایش شما را ثابت می‌کند، بلکه به جلوگیری از چروک شدن کانسیلر نیز کمک می‌نماید. هنگامی که از میزان پوشش کانسیلر دور چشم خود راضی هستید، حتما بعد از پودر فیکس استفاده کنید.

کانسیلر دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

نکاتی برای کاربرد کانسیلر

1. می‌توانید از کانسیلر به عنوان هایلایتر استفاده کنید.

2. برای پرتر شدن لب‌ها دور دهان خود را با کانسیلر بپوشانید.

3. از تصحیح رنگ برای نقاط لک یا دایره‌های سرسخت استفاده کنید.

4. از کانسیلر دور چشم به عنوان پرایمر سایه چشم استفاده کنید.

در نهایت تجربه شخصی شما شاید نسبت به نکاتی که ذکر شد، موثرتر واقع شود. ما در اینجا نکاتی را برای راهنمایی استفاده از کانسیلر دور چشم ذکر نمودیم. اگر از این مقاله لذت بردید، حتما آن را برای دوستان خود ارسال نمایید. فروشگاه آرش بیوتی سعی دارد تا تمامی نکات آرایشی را به شما عزیزان ارائه دهد.